Sunday 18 December 2011

Jom Sertai Jambori Remaja Muslim Johor - 3



Assalamua’laikum adik-adik, bagaimana cuti kali ini? sudah diisi dengan perkara berfaedah?

Ingatlah masa itu adalah kehidupan, jika anda mensia-siakan masa, maka anda mensia-siakan kehidupan anda. Lebih berat lagi Allah meletakkan tanggung jawab amalan pada setiap saat kepada kita, dan kita diberi pilihan…sama ada jalan kebaikkan atau kefasikan
( وَهَدَيۡنَـٰهُ ٱلنَّجۡدَيۡنِ (١٠
Dan Kami telah menunjukkan kepadanya dua jalan, (jalan kebaikan untuk dijalaninya, dan jalan kejahatan untuk dijauhi)? (10)

Jadi, berhati-hatilah dengan pilihan anda!

Bagi yang masih menjalani peperiksaan SPM, kami doakan semoga Allah mempermudahkan anda menjawab soalan. Anda telah berusaha dan natijah (keputusan) adalah milik Allah.
(Sekali lagi ditegaskan): Bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan. (6) Kemudian apabila engkau telah selesai (daripada sesuatu amal soleh), maka bersungguh-sungguhlah engkau berusaha (mengerjakan amal soleh yang lain), (7) Dan kepada Tuhanmu sahaja hendaklah engkau memohon (apa yang engkau gemar dan ingini). / (8)

Kemudian apabila engkau telah selesai (daripada sesuatu amal soleh), maka bersungguh-sungguhlah engkau berusaha (mengerjakan amal soleh yang lain)…

Jom ke Jambori Remaja Muslim Johor – atau JIRIM siri ke-3, yang akan membawa anda kepada amal soleh dalam pembinaan jatidiri dan jasmani serta rohani seorang remaja Muslim dengan aktiviti outdoor dan games yang menarik!

untuk maklumat lanjut sila lawati

http://jamborijohor2011.wordpress.com

InsyaAllah jumpa anda di sana

No comments:

Post a Comment